institutor PREDESEL MIHAELA CRISTINA
STRADA MIHAI VITEAZUL NR.56, LOCALITATEA BRADESTI, jud.DOLJ, TEL/FAX: 0251/444 266; E-MAIL scoala_bradesti.dolj@yahoo.com
“School and science museum: a cooperation to improve teaching, learning and discovery ” Germania, Munchen .
COOPERAREA INTRE SCOALA SI MUZEUL DE STIINTE –IMBUNATATIREA PROCESULUI DE PREDARE , INVATARE SI DESCOPERIRE
Profesor IONELA SMARANDACHE
Scoala Ioan Grecescu BRADESTI

Datorita Programului de Invatare pe tot parcursul vietii al Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP), am obtinut un grant Comenius – Mobilitati individuale de formare continua si am participat la cursul de formare “School and science museum: a cooperation to improve teaching, learning and discovery ” desfasurat in Germania, Munchen , in perioada
04-09dec. 2012.
Cursul se adreseaza profesorilor de stiinte din intreaga Europa si a urmarit imbunatatirea cunostintelor in metodologia predarii fizicii, chimiei biologiei si stiintelor prin idei noi si activitati creative, prin schimbul de experienta didactico-pedagogica intre profesorii de diferite nationalitati precum si posibilitatea dezvoltarii abilitatilor comunicative in limba engleza.
La acest curs au participat 16 profesori si curatori din Ungaria, , Spania, Turcia, Italia , Portugalia , Grecia si Romania si impreuna am luat parte la diverse activitati desfasurate pe parcursul celor 5 zile si 25 de ore efective de curs.
OBIECTIVELE CURSULUI
 dobândirea unor competenţe practice şi folosirea unor resurse variate în predarea stiintelor
 motivarea elevilor printr-o serie de activităţi interactive care să le dezvolte autonomia, imaginaţia şi creativitatea
 utilizarea unor tehnici moderne de predare care să aibă un impact pozitiv asupra personalităţii elevilor prin folosirea experimentelor realizate direct in muzeu şi a jocului de rol în timpul lecţiei
 strategii de prevenire a comportamentului deviant în şcoală
 posibilitatea unui schimb de idei şi stabilirii unor legături cu profesori din alte ţări europene.
Lucrul in echipe sau in grup ne-a dat posibilitatea sa discutam despre propriile noastre moduri de organizare a activitatii de predare iar in cadrul atelierelor de lucru ne erau prezentate diferite activitati de punere în practica a notiunilor teoretice. Si aici aveam posibilitatea de a lucra pe grupe sau in echipe. Suportul de curs oferit continea in totalitate notiunile discutate la curs precum si o descriere amanuntita a tuturor activitatilor propuse a fi utilizate in activitatea de predare.
In cadrul atelierelor de lucru se urmarea punerea in practica a teoriei expusa in orele de dimineata. Fiecare activitate noua incepea cu cate o activitate de incalzire, o mica intrecere sau un mic joc. Se folosea metoda situationala, comunicativa, urmand tehnica lucrului in echipa, in grup sau role-play. S-a pus accentul mai mult asupra modului informal in care poti regasi, constientiza si explica problemele si notiunile stiintifice prin jocuri, situatii din viata reala prin schimburi de roluri si alte activitati orale. Aceste activitati sub forma de work-shop-uri au fost cu adevarat folositoare, intrucat noi am fost elevii antrenati in activitatea de invatare sub o forma distractiva si interactiva .
Odata cu intoarcerea mea de la acest stagiu de formare, pot afirma cu convingere ca scopurile acestui program au fost pe deplin atinse.
In cadrul acestui curs am avut sansa sa cunosc si sa interactionez cu profesori din alte tari cu care am devenit prieteni, sa intru in contact cu profesori si curatori din diverse alte muzee din Grecia , Spania si Portugalia cat si sa cunosc orasul Munchen cu obiectivele sale turistice.
Sansa oferita de a-mi permite accesul la acest curs foarte bine organizat de catre formatori de inalta tinuta si pregatire profesionala a reusit sa reimprospateze si sa consolideze cunostinte anterioare prin mijloace si metode moderne de lucru.
Acest curs m-a ajutat sa-mi consolidez cunostintele in ceea ce priveste activitatile de predare, sa ma pun la curent cu mijloacele pedagogice si didactice in urma observarii exemplelor practice care fac parte integranta din acest curs, in scopul imbunatatirii strategiilor de predare la clasa ceea ce-mi va da posibilitatea de a le oferi elevilor mei lectii cat mai atractive si interesante care sa le trezeasca interesul pentru procesul de predare - invatare a stiintelor , si in special a fizicii..
In final nu pot decat sa multumesc pentru grantul primit Agentiei Nationale Pentru Programe Comunitare In Domeniul Educatiei Si Formarii Profesionale pentru posibilitatea pe care mi-au oferit-o prin finantarea acestei mobilitati si sa recomand cu caldura institutia organizatoare a cursului!

Vă place această pagină web?

Da, îmi place (102 | 76%)
Nu, nu-mi place (15 | 11%)
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one